1980 Baltic 39 specificaties

Algemeen

  • Werfgebouwd in 1980 door Baltic Yachts, Pietersaari Finland; bouwnummer 39
  • Ontworpen door C&C Design Group als medium displacement, high performance yacht
  • Sloepgetuigd, doorvaarthoogte 18m
  • Waterverplaatsing ca 8.200 kg, balast ca. 3.450 kg.
  • Rondspand polyester met loden vinkiel en aangehangen balansroer
  • Edson stuurstand (kabels vervangen 2010)
  • Origneel door Baltic Yachts geleverd zonder teakdek. Antislip (2008)

Voortstuwing

  • Volvo Penta 35PK/26KW MD17C intercooling (ca 2.600 uur)
  • Volvo Penta S110 saildrive (vervangen 2008) met 3 blads Volvo Penta klapschroef
  • Volvo Penta motorpaneel met toerenteller, temperatuur en oliedruk met alarm (vervangen 2008).
  • 180L dieseltank rvs (2008)

Accomodatie

  • Salon, kombuis en navigatieruimte met een stahoogte van 1.85m
  • Eigenaarsversie met extra kast en boekenruimte in de salon.
  • Achterhut met 3 slaapplaatsen
  • Eigenaarshut met 2 slaapplaatsen en king-size bed
  • Teakhouten betimmering (vernist 2016)
  • Off white bekleding (2002)
  • Toilet RM69 SeaLock (2011)
  • 3-pits gastoestel met oven (2002)
  • Weaco koelkast met compressor (2006)
  • Kombuis met dubbele spoelbak voorzien van warm en koud stromend water
  • 180L watertank rvs

Electra

  • Boordspanning van 12V en 220V
  • Walstroomaansluiting met randaarde incl 20m kabel
  • Schakelpaneel vv automatische zekeringen (2006)
  • Hoofdschakelaars vv emergency cross-over (2008)
  • Startaccu 1x105Ah 12V (2012)
  • Service accu 4x105Ah Trojan 6V (2010)
  • Mastervolt IVO Smart acculader 12/40 (2004)
  • Mastervolt Mass Sine omvormer 1200W (2004)
  • Leece-Neville 65A
  • Jabsco electrisch waterdruksysteem met binnen- en buitendouche (2002)
  • Boiler 19l RVS (2004) verwarmd via motor en walstroom
  • Verlichting uitgevoerd met LED (2010)

Tuigage

  • Aluminium, zwart geanodiseerde mast en giek met dubbele zalingen.
  • Carbon spinnakerboom (1998) en aluminium jockey pole.
  • ROD rigging (hoofdwant 2002, tussenwant 2009) met Barbarossa achterstagspanner.
  • Lewmar 6x ST lieren in de kuip (1997),
    Lewmar 4x lieren bij de mastvoet
  • Furling Profurl size 4 rolreefinstallatie (1999)
  • Quantum maindrop syteem met huik (2008)
  • Quantum dacron, half doorgelat grootzeil vv derde rif (2008)
  • Quantum dacron, High Aspect fok vv zeillatten en UV strip (2008)
  • Spinnaker (0.75)
  • Dyneema vallen (2008) vanuit de kuip te bedienen.
  • Aluminium stagbeschermers.

Navigatie

  • Top- (tricolor), anker-, stoom-, boeg- en heklicht
  • Kompas op de stuurstand
  • Autohelm ST50 Log/snelheid, Diepte, Wind, GPS Repeater (1999)
  • Raymarine ST6002 Autopilot met S1 drive, roestandaanwijzer en fluxgate kompas (2008)
  • Radar Furuno 1622 (2004)
  • GPS Furuno GP31 (2003)
  • Navtex Furuno NX30 (2003)
  • Marifoon Furuno FM2721 met DSC (2005) en buitenspeaker, dual antenne
  • RVS radarpaal op het achterschip met radar, extra marifoonantenne, GPS antenne.

Uitrusting

  • Geanodiseerd Fortress anker met 40m 10mm ankerketting
  • Ankerlier Lofrans Cayman88 (2002) met afstandbediening
  • Deelbare buiskap Allround (2008)
  • RVS zwemtrap
  • RVS scepters, hek- en preekstoel
  • RVS zeerailing (draad vernieuwd 2010)
  • Sunbrella winchcovers (2002)
  • Stootwillen (6 st) en meerlijnen
Veiligheid
  • Joon
  • Brandblusser (2010)
  • Handmatige Whale lenspomp bij de stuurstand
  • Automatische Jabsco bilgepomp met druksensor (2012)

Te koop EUR 59.000

Dit goed onderhouden renpaard is één van de best uitgeruste Baltic 39's. Uitgerust voor lange zeereizen is dit door Baltic Yachts gebouwde C&C ontwerp klaar voor een nieuw zeilavontuur.

Maten en details:

  • Lengte 11m80
  • Breedte 3m80
  • Diepte 2m11
  • Waterverplaatsing ca. 8.200 kg
  • Ballast ca. 3.450 kg
  • Voortstuwing 35 Pk Volvo Penta MD17C
  • Diesel ca. 180 liter
  • Water ca. 180 liter

De boot is op afspraak te bezichtigen in Zierikzee en staat op dit moment gestald in de loods. In het afgelopen jaar zijn de volgende werkzaamheden uitgevoerd:

  • dek, opbouw en kuip opnieuw gelakt (De IJssel DD) en voorzien van antislip (International Inderdeck)
  • volledige interieur gelakt (De IJssel PU)
  • vervangen saildrive manchet en grote beurt motor
  • navigatieapparatuur bedraad met toepassing van een multiplexer
  • zeilen professioneel gereinigd en nagezien door zeilmaker
  • antifouling aangebracht

Deze snelle bluewater cruiser verkeert in goede conditie en is klaar voor nieuwe reizen, weekends of vakanties aan boord.